2011. július 30.

John Stott (1921-2011)

Néhány nappal ezelőtt, július 27-én, délután 3 óra 15 perckor, meghalt az evangéliumi mozgalom egyik legjelentősebb képviselője: John R. W. Stott anglikán lelkész és teológus. Halála idős korára vezethető vissza, hiszen Stott 90 éves volt. 

John Stott-ról írta egyik barátom: "Egy ember, akinek a szavát a világ minden táján hívők milliói és evangéliumi vezetők generációi figyelték. Egy ember, aki képes volt egy személyben megtestesíteni az evangéliumiság lényegét, és azt zászlóként fél évszázadon keresztül a magasba emelni. Egy anglikán, aki elsősorban evangéliumi volt. Egy vezető, aki szolgált. Egy megkérdőjelezhetetlen tekintély, aki a Szentírás tekintélyének vetette alá magát, és másokat is erre biztatott." [Forrás: Szabados Ádám]

Halálának hírére, Billy Graham, az evangéliumi keresztyénség másik nagy képviselője, szóvivője útján a következő nyilatkozatot tette közzé "Az evangéliumi világ elveszítette egyik legnagyobb szószólóját, és magam elvesztettem az egyik közeli barátomat és tanácsadómat. Alig várom, hogy újra lássam őt, odafönn a mennyben."  [Forrás: Christianity Today]

Rene Padilla, latin-amerikai teológus, így emlékezett egyik korai találkozására Stott-tal: "Az előző este érkeztünk Bariloche-ba (Argentína), heves esőzések közepette. Az utca sáros volt, és mire a szobánkba értünk, a cipőinket sár borította. Másnap reggel, egy sercegő kefe hangjára ébredtem. John egy fogkefével mosta a cipőmet. "John!" - kiáltottam meglepetten - "Mit csinálsz?" - "Kedves René," - kezdte válaszát - "Jézus arra tanított minket, hogy mossuk meg egymás lábát. Nekem nem kellett a megmosnom lábadat, de megmoshattam a cipődet." [Forrás: Christianity Today]

John Stott híres keresztyén író volt, de mindvégig jámbor és alázatos ember tudott maradni. Az Úr nagyszerű, de egyszerű szolgája. Istennek adunk hálát életéért!

0 megjegyzés: